Is uw onderneming nu verkoopklaar?

Hoezo zou uw onderneming nu verkoopklaar moeten zijn? U hebt nog helemaal geen verkoopplannen. Uit onderzoek blijkt dat in bijna de helft van de gevallen een verkoop van een onderneming relatief onverwachts plaatsvindt. Dit komt de verkoopwaarde niet ten goede.
Maximale verkoopopbrengst
Om een maximale verkoopopbrengst te realiseren, is het belangrijk dat uw onderneming op tijd verkoopklaar is. Zoals onderzoek uitwijst, vindt bijna de helft van de overnames niet gepland plaats (bron: Brookz Overname Barometer H2 2016). Bijvoorbeeld bij interesse van een strategische partij, zonder dat dit vooraf goed was in te schatten, of bij plotselinge arbeidsongeschiktheid van de directeur. Dit pleit ervoor om niet te wachten met verkoopklaar maken tot u plannen hebt, maar nu al aan de slag te gaan.
Waarde creëren
Een maximale verkoopopbrengst wordt gerealiseerd door de onderneming verkoopklaar te maken en zo veel mogelijk (extra) waarde te creëren. De adviseurs van accon■avm corporate finance zien in de praktijk dat ondernemingen vaak niet geoptimaliseerd zijn voor de verkoop. Dit heeft een belangrijk negatief effect op de koopsom.
Whitepaper met 10 concrete aandachtspunten om uw onderneming verkoopklaar te maken
Daarom hebben we voor u op basis van praktijkvoorbeelden een whitepaper samengesteld met 10 concrete aandachtspunten. Deze aandachtspunten zijn ook van toepassing als de verkoop van een onderneming niet onverwachts, maar gepland plaatsvindt. U downloadt de whitepaper kosteloos via onderstaande button.
Voor vragen kunt u contact met ons opnemen via het adviesformulier of kijk op onze website voor onze specialisten corporate finance.
Ontvang nu uw gratis whitepaperTien concrete aandachtspunten voor het verkoopklaar maken whitepaper - maart 2017.pdf
Vul het formulier in en wij nemen contact met u op
<< terug naar overzicht