Online Multi Stores zet in op zekerheid én groei met Accon avm

Van drie naar dertig medewerkers in één jaar: het overkwam Patrick Koehof van Online Multi Stores. Om alle salarisadministratie en HR-zaken goed te organiseren, wilde Patrick dit deels uitbesteden. Eugène Gulikers van de accon■avm werkgeversservice werd hierin zijn partner. Lees het verhaal van deze ambitieuze onderneming.
Over Online Multi Stores

In 2019 richtte Patrick Koehof Online Multi Stores op, samen met zijn vrouw. Het bedrijf vermarkt webshops in onder meer ledverlichting, smart homeproducten en horloges. Op dit moment telt Online Multi Stores vier webshops: INTOLED, Homeylux, Hoftronic en Pacinni. Met vestigingen in Weert, Heerlen, Aken en Utrecht. Inmiddels bereidt zoon Yariek zich voor om de zaak over enkele jaren over te nemen en werkt dochter Kente ook mee in het bedrijf.
Snelheid en ontzorgen
Vanwege de groei kwam er een moment dat Patrick niet meer alles zelf kon doen. Hij vertelt: “Toen we met zijn drieën startten, was alles vrij overzichtelijk en klein. Naarmate je meer personeel aanneemt, komt er qua personeelsmanagement meer bij kijken. Ik zocht naar een accountantskantoor dat mij ook kan ontzorgen in HR. Want van zaken als ziekteverzuim en contracten heb ik weinig kaas gegeten. Plus, ik wil me graag vooral bezighouden met ondernemen. Via, via kwam ik in contact met accon■avm.”
Eugène Gulikers van accon■avm werd zijn HR-adviseur. Patrick wist precies wat hij zocht in een HR-partner. “Ik ben naar Eugène heel eerlijk geweest in wat ik verwacht van accon■avm. Ons bedrijf draait op volle toeren, als een trein die doordendert. Ik ben iemand die snel antwoord en snel actie wil. Eugène en zijn collega’s begrijpen dat, zij gaan mee in die sneltrein. Als ik een vraag heb, krijg ik snel reactie.”
Verzekeringen, vergoedingen en cao’s
Eugène vertelt waarmee hij Online Multi Stores ondersteunt: “Allereerst hebben we de salarisadministratie van Online Multi Stores gedigitaliseerd en gestroomlijnd in Loket.nl, een online salarisadministratiepakket. Ook was er behoefte aan advies over de juiste ziekteverzuimverzekering en een goed pensioenfonds. Hiervoor hebben we een aantal partijen aangeschreven. Inmiddels is de groep uitgegroeid naar zeven bv’s, waarbij het personeel is ondergebracht in drie bv’s. Daarvoor is een ziekteverzuimverzekering afgesloten en elke medewerker bouwt nu pensioen op.”

Ook zorgt accon■avm werkgeversservice ervoor dat wijzigingen in wetgeving en cao’s worden opgevolgd. Eugène: “We houden dit nauwlettend in de gaten, voeren de wijzigingen door en verzorgen de communicatie naar medewerkers.”
Eén aanspreekpunt voor medewerkers
Ook medewerkers zijn positief over deze veranderingen in personeelsmanagement. Patrick: “Als een medewerker een vraag heeft over zijn contract, vakantiedagen of voorwaarden, dan kan hij direct contact opnemen met Eugène. Hij heeft alles inzichtelijk in Loket.nl. De werkgeversservice van accon■avm is als het ware onze HR-afdeling. We trekken samen op. Collega’s ervaren dit ook als prettig: zij kunnen erop vertrouwen dat de zaken goed geregeld zijn en hebben één aanspreekpunt voor vragen.”
Betrokken blijven bij personeel
Online Multi Stores blijft groeien: het bedrijf wil verdubbelen van dertig naar zestig medewerkers. Er zijn vacatures voor social media, marketing en meertalige customer service. Patrick kiest er bewust voor om de werving en selectie zelf te doen. “We zijn op zoek naar jong talent dat wil meebouwen aan ons succesverhaal. Als eigenaar vind ik het belangrijk om nauw betrokken te zijn bij het werving- en selectieproces. Maar als ik eenmaal een kandidaat heb geselecteerd, dan schakel ik Eugène in voor de ‘papierwinkel’. Dat werkt perfect, want zo kan ik het grote plaatje bewaken en de inhoudelijke zaken overlaten aan accon■avm.”
“Online Multi Stores is opgericht als familiebedrijf en die familiaire sfeer wil ik behouden, óók als we gaan groeien. Goed personeelsmanagement is dan essentieel.”
Goed personeelsmanagement voor productiviteit én werkplezier
Patrick vertelt wat de samenwerking met Eugène hem heeft opgeleverd. “Mijn personeel is alles. Dus is het mijn verantwoordelijkheid om goed werkgeverschap te tonen. Online Multi Stores is opgericht als familiebedrijf en die familiaire sfeer wil ik behouden, óók als we groeien. Goed personeelsmanagement is dan essentieel. Dankzij de werkgeversservice van accon■avm ben ik hiervan verzekerd. Dat komt ten goede aan de productiviteit en het werkplezier van mijn mensen.”
“We zijn gericht op het bieden van persoonlijke ontwikkelingskansen aan onze medewerkers, om de beste versie uit zichzelf te halen: The future is yours to create.”
Full-service advies met focus op de toekomst
Voor de toekomst heeft Patrick ambitieuze plannen. “De komende jaren willen we nog flink groeien. Daarvoor krijgen we ook ondersteuning vanuit andere disciplines van accon■avm, zoals accountancy en fiscaal advies. Er is een roadmap opgesteld met onze ‘route’ voor de komende vijf jaar. We hebben onder meer plannen voor de oprichting van meerdere webshops en een eigen warehouse.
We richten ons daarbij niet op één specifiek product, maar kijken waar vraag naar is en wat goed aanslaat. Als alles volgens plan verloopt blijven we doorgroeien. Waarbij de groeifocus ligt op Duitsland en andere Europese landen. Ondertussen staat de nieuwe generatie klaar voor overname. Het is de bedoeling dat ik de komende jaren een stapje terug ga doen en mijn zoon alle ruimte krijgt om te ondernemen.”
Meer informatie
Wilt u meer weten over de werkgeversservice van accon■avm? Lees meer over salarisadministratie en personeelsmanagement. Of neem contact op met uw accon■avm adviseur of een kantoor bij u in de buurt.
Meer informatie over Online Multi Stores leest u hier.
Advies nodig rondom dit onderwerp?Vul het formulier in en wij nemen contact met u op
<< terug naar overzicht