Kunst aan de muur wérkt – BAS

Business Art Service – BAS

U kent ‘m vast: de opvallende watertoren in de oksel van de A27 en de A59, bij Raamsdonksveer. De toren pompt allang geen water meer, maar biedt onderdak aan kunst. Business Art Service (BAS) is de vaste bewoner. Bram Polak, de tweede generatie inmiddels, timmert stevig aan de weg in kunst voor bedrijven en instellingen in heel Nederland en België, waaronder acconavm.

“Juist binnen organisaties heeft kunst vaak een enorm positieve invloed. Kunst zorgt voor een prettige, menselijke werkomgeving en inspireert en motiveert medewerkers. Daarnaast versterkt kunst de uitstraling van je organisatie. Steeds meer directeur/eigenaren, personeelsmanagers en communicatiemanagers ontdekken dat. Kunst wordt steeds minder gezien als ‘ver van mijn bed’ en hoogdravend. Kunst huren is heel laagdrempelig, ook financieel. Bij BAS al vanaf € 750 euro per jaar, inclusief alle service,” vertelt Bram Polak. Als grootste in haar branche bedient BAS bijna 2.000 klanten in Nederland en België. De 50 medewerkers van BAS verzorgen het volledige traject, van advies bij de keuze uit de vernieuwende kunstcollectie (ruim 50.000 kunstwerken van meer dan 1.000 kunstenaars) tot transport, professionele plaatsing en periodieke wisseling van de gehuurde collectie.

Overname

Bram Polak nam het bedrijf bijna vijf jaar geleden over van zijn vader, die het 25 jaar geleden oprichtte. “Als kind deed ik hier al vakantiewerk, maar na mijn studie bedrijfskunde wilde ik absoluut niet bij mijn vader in dienst. Ik ben zelf gaan ondernemen, ben de eerste keer hard op mijn snufferd gegaan, maar daarna twee keer succesvol geweest in het opbouwen van een bedrijf, van opstart tot overdracht. Na de tweede keer heb ik wat gas teruggenomen en voelde me na de nodige zelfreflectie rijp genoeg om mijn vader te bellen en met hem te praten over overname. Hij wilde wel een stap terug en ik wilde weer wat gaan doen.”

Proactief

Bram nam BAS over op het moment dat de crisis in volle hevigheid toesloeg. Aan de ‘nieuwe klantenkant’ kreeg de omzet een tik, maar de bestaande klanten waren en zijn loyaal en vormen een stevige basis onder het bedrijf. Het afgelopen jaar constateert Polak ook weer een forse toename in leads en nieuwe klanten, mede door een zeer succesvolle ‘3 maanden gratis proefperiode’ actie rond het 25-jarig jubileum. “Dat jubileum was een aanzet om alles eens goed op te schudden, ook de relatie met onze accountant. We waren echt toe aan verfrissing en besloten over te stappen naar acconavm. We kenden de organisatie al als klant. Kijk, een accountant is van oorsprong een terugkijker. En dat is echt niet meer van deze tijd. Achteruitkijken is een randvoorwaarde voor een accountant, maar wij zochten iemand die ook en vooral proactief vooruit kijkt. En zo’n club hebben we gevonden in acconavm. Vernieuwend, modern, persoonlijk en – heel belangrijk – één helder aanspreekpunt. Een accountmanager, met om hem heen een netwerk van specialisten. Soms weet je niet eens met welk kantoor je nu precies contact hebt, maar je hebt gewoon een goeie vent aan de telefoon!”

Ambitieus

acconavm en BAS kunnen het inmiddels prima vinden met elkaar en onderzoeken zelfs mogelijkheden om samen events te organiseren. De voor deze opdracht eindverantwoordelijke acconavm regiodirecteur Willem Romme: “We zijn allebei ambitieus, trots op onze eigen organisatie én enthousiast over elkaars bedrijf. Dat verbindt ons. Mooi, toch?”

Meer weten over BAS? Kijk eens op: www.kunst.nl.

Advies nodig rondom dit onderwerp?
Vul het formulier in en wij nemen contact met u op
  • Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.



<< terug naar overzicht