Hoe vind je opdrachtgevers op LinkedIn?

LinkedIn

Er zitten 4.000.000 Nederlanders op LinkedIn, waarvan 400.000 elke dag. LinkedIn wordt voornamelijk zakelijk gebruikt en is daarom een goede plek om nieuwe opdrachtgevers te vinden. Wij geven je tips om jou en je bedrijf via LinkedIn te profileren waardoor je sneller nieuwe opdrachtgevers vindt.

  • Zorg dat je profiel geoptimaliseerd is, zodat je een goede eerste indruk maakt. Gebleken is bijvoorbeeld dat profielen met een (goede) foto veel vaker bekeken worden.
  • Meld je aan bij relevante discussiegroepen uit je branche en praat actief mee. Je leert op deze manier mensen kennen en je profileert je als een deskundig persoon.
  • Breid je netwerk uit. Je kunt profielen bekijken uit de eerste drie netwerklagen. De eerste laag bestaat uit je eigen connecties, de tweede uit connecties van jouw netwerk enz. Het is dus belangrijk dat je zelf zoveel mogelijk connecties hebt. Probeer online te netwerken en beperk je daarbij niet alleen tot de mensen die je al kent. Wil je iemand uitnodigen, voeg dan een persoonlijk berichtje toe.
  • Zorg dat jij en je bedrijf goed zichtbaar zijn. Deel bijvoorbeeld wekelijks een statusupdate en reageer op statusupdates van anderen. Vraag (oud)opdrachtgevers om een aanbeveling als je een project/opdracht hebt afgerond.

Dit is een bericht van Acconline

Advies nodig rondom dit onderwerp?
Vul het formulier in en wij nemen contact met u op
  • Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.



<< terug naar overzicht