E-facturatie Rijksoverheid

E-facturatie

Vanaf 1 januari 2017 accepteert de Rijksoverheid alleen nog e-facturen van ondernemers. Deze wijziging kan gevolgen hebben voor de inrichting van jouw administratie als je goederen of diensten levert aan de Rijksoverheid.

Op 1 januari 2017 is de Rijksoverheid overgestapt op e-factureren. Bedrijven zijn nu verplicht om e-facturen te sturen als zij een nieuwe overeenkomst met de Rijksoverheid aangaan. Voor de lopende overeenkomsten is het niet verplicht om vanaf 2017 over te gaan op e-facturen. Gemeenten, provincies en waterschappen volgen later met de implementatie van de voorzieningen om elektronische facturen te kunnen ontvangen. De Europese richtlijn (2014/55/EU) stelt verplicht dat alle overheden uiterlijk november 2018 in staat moeten zijn om e-facturen te ontvangen.

Mogelijkheden e-facturering

Er zijn verschillende manieren waarop bedrijven e-facturen naar de Rijksoverheid kunnen versturen:

  • Door gebruik te maken van het eigen softwarepakket in combinatie met Simplerinvoicing;
  • Via een aansluiting op Digipoort;
  • Via het leveranciersportaal van de Rijksoverheid;
  • Via andere dienstverleners (intermediair of softwareleverancier).

Acconline kan jou helpen bij de keuze voor een van bovenstaande opties door te bepalen wat het beste aansluit bij jouw bedrijf.

Dit is een bericht van Acconline.nl.

Advies nodig rondom dit onderwerp?
Vul het formulier in en wij nemen contact met u op
  • Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.



<< terug naar overzicht