Digitaal factureren, iets voor u?

4 redenen om uw facturen digitaal te versturen

Steeds meer ondernemers ontdekken de voordelen van online ondernemen. Onderdeel daarvan is digitaal factureren. Toch worden er jaarlijks nog vele facturen per post verzonden. Wat zijn de voordelen van digitaal factureren?

Vier voordelen van digitaal factureren

      Digitale facturen worden gemiddeld 7 dagen sneller betaald
      Het is kostenbesparend
      Minder fouten
      Het is algemeen geaccepteerd

Digitale facturen worden gemiddeld 7 dagen sneller betaald

Dit is voor de meeste ondernemers gelijk het grootste voordeel van digitaal factureren. Lang op uw geld moeten wachten heeft een negatieve impact op uw bedrijf en beperkt u in uw groei. U hebt tenslotte kapitaal nodig om nieuwe investeringen te kunnen doen. Nederlandse bedrijven in de B2B-branche moeten gemiddeld 29 dagen wachten op hun geld, zo blijkt uit het European Payment Report 2015 van Intrum Justitia. In vergelijking met andere Europese landen doet Nederland het helemaal niet slecht, maar voor veel ondernemers is 29 dagen toch echt te lang. Door facturen digitaal te versturen, vergroot u de kans op snellere betaling. Praktijkervaring leert dat digitale facturen gemiddeld 7 dagen sneller betaald worden.

Het is kostenbesparend

Daarnaast is digitale facturatie kostenbesparend. Uit onderzoek van Billentis en Ricoh blijkt dat bedrijven in Europa 60 tot 80% van de kosten kunnen besparen door over te stappen op e-facturatie. Maar waar bespaart u dan precies op? Heel direct zijn dat bijvoorbeeld printkosten en portokosten, maar indirect bespaart u ook kosten door de snellere verwerking van facturen. Door de facturen digitaal te versturen, belanden ze direct bij de ontvanger en meestal kort daarna in de administratiesoftware. Er zijn dus minder mensen en manuren betrokken bij de verwerking en archivering van deze facturen.

Minder fouten

Omdat de verwerking van digitale facturen uit minder stappen bestaat dan bij papieren facturen, is de kans op fouten kleiner. Facturen worden minder snel verkeerd geadresseerd, raken niet zomaar kwijt en worden minder vaak foutief verwerkt. Uiteraard leidt dit ook weer tot een kostenbesparing, omdat u minder tijd kwijt bent met het corrigeren en opnieuw versturen van facturen.

Het is algemeen geaccepteerd

Toen e-facturatie nog in de kinderschoenen stond, was ook de Nederlandse wetgeving nog niet op deze ontwikkeling afgestemd. Nu steeds meer bedrijven digitaal factureren, maakt ook de Belastingdienst geen onderscheid meer tussen papieren en digitale facturen. Voor digitale facturen gelden vandaag de dag daarom ook dezelfde wettelijke eisen als voor papieren facturen.

Whitepaper

Overweegt u de overstap naar digitaal factureren te maken? We hebben 6 tips voor u op een rijtje gezet. U ontvangt de whitepaper kosteloos in uw mailbox bij het door invullen van het onderstaande formulier.

 

Ontvang nu uw gratis whitepaper
6 Tips bij overstappen naar digitale facturen whitepaper - december 2015.pdf
  • Door het invullen van deze whitepaperaanvraag verstrekt u de ingevulde gegevens aan acconavm. Voor een correcte verzending en juiste opvolging van onze whitepapers verwerken wij uw gegevens in ons CRM- en e-mailmarketingsysteem. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en worden niet aan derden verstrekt. Wilt u meer weten over hoe wij veilig gegevens verwerken? Bekijk dan de privacyverklaring van acconavm. Deze is te vinden op onze website: https://acconavm.nl/privacy/. Het gebruik van de whitepaper is verbonden aan de voorwaarden uit onze disclaimer. Deze is te vinden op onze website: https://acconavm.nl/disclaimer/.
Advies nodig rondom dit onderwerp?
Vul het formulier in en wij nemen contact met u op
  • Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.



<< terug naar overzicht