Calamiteitenplan

Calamiteitenplan

Het is misschien niet het leukste onderwerp om over na te denken, maar als ondernemer ontkom je er niet aan: Wat gebeurt er met jouw bedrijf als jou iets overkomt? Je kunt hierbij denken aan ziekte, plotselinge uitval of overlijden.

Om de continuïteit van je onderneming te waarborgen is het verstandig om goed na te denken wie je benoemt als jouw tijdelijke plaatsvervanger. De volgende verantwoordelijkheden zou je bijvoorbeeld kunnen toewijzen aan deze persoon:

  • het (tijdelijk) besturen van de onderneming;
  • afhandeling financiële zaken, zoals het betalen van binnengekomen facturen;
  • tekeningsbevoegdheid inzake officiële documenten.

Onze grote broer acconavm heeft het calamiteitenplan ontwikkeld, zodat je als ondernemer alles goed kunt regelen voor het geval er zich onverhoopt een noodsituatie voordoet. Het calamiteitenplan is een draaiboek waarin de belangrijkste zaken geregeld en verzameld zijn. Het invullen en doornemen van het calamiteitenplan heeft niet alleen als functie dat je je zaken goed voor elkaar hebt, maar het zorgt er ook voor dat je je bewust wordt van de keuzes die je moet maken.

Wil je meer informatie over het calamiteitenplan? Neem dan contact met ons op.

Dit is een bericht van Acconline

Advies nodig rondom dit onderwerp?
Vul het formulier in en wij nemen contact met u op
  • Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.



<< terug naar overzicht