Werkt uw eHerkenningsmiddel nog?

werkt eHerkenning nog

Sinds 1 januari 2015 logt u bij RVO verplicht in met eHerkenning. Het merendeel van de abonnementen heeft een geldigheidsduur van vijf jaar. Het verlengen van uw abonnement is mogelijk tot maximaal een maand nadat het verlopen is.

Abonnement verlengen

De meeste leveranciers versturen een e-mail waarin u wordt herinnerd aan de verlenging van uw abonnement. Toch is het verstandig om te controleren of uw eHerkenningsmiddel nog actief is, om te voorkomen dat u geblokkeerd wordt. Voor het verlengen van uw abonnement heeft de leverancier een KvK-uittreksel van uw bedrijf nodig, dat niet ouder is dan zes maanden. Hierop moet de naam staan van de bevoegde vertegenwoordiger namens uw bedrijf. Het abonnement kan verlengd worden voor één, drie of vijf jaar.

Afhankelijk van de leverancier en het betrouwbaarheidsniveau van de eHerkenning zijn de stappen voor verlenging verschillend. Bij een betrouwbaarheidsniveau van EH1 en EH2 is het bij de meeste leveranciers mogelijk om met behulp van een digitaal formulier de verlenging van het abonnement aan te vragen.

Bij een betrouwbaarheidsniveau van EH2+ en hoger is tevens een verlengingsformulier nodig, maar is het ook mogelijk dat u een uitnodiging krijgt voor een fysieke identificatie. Dit betekent dat er een medewerker van de leverancier met u een afspraak maakt om de fysieke identificatie uit te voeren en vervolgens de waarnemingen registreert in de aanvraag van de verlenging. Naarmate het betrouwbaarheidsniveau hoger is, zullen de stappen om het abonnement te verlengen meer tijd in beslag nemen.

Abonnement verlopen

Indien de eHerkenning is verlopen (en u heeft deze niet binnen een maand alsnog verlengd), dan moet u een nieuw abonnement afsluiten met een leverancier en een nieuwe koppeling aanvragen. U kunt dan niet meer inloggen bij RVO.

Kom in actie: check uw eHerkenning

Zoals u hierboven heeft kunnen lezen is het van belang spoedig uw abonnement te checken. Dient u te verlengen of een hoger betrouwbaarheidsniveau aan te vragen, regel dit dan zo spoedig mogelijk. Wilt u meer weten over het verlengen van uw abonnement, het verhogen van het betrouwbaarheidsniveau van uw eHerkenning of heeft u andere vragen, neem contact op met uw acconavm accountmanager of maak gebruik van onderstaand contactformulier. 

Advies nodig rondom dit onderwerp?
Vul het formulier in en wij nemen contact met u op
  • Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met u op.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.



<< terug naar overzicht